sail-world.com
 
 
News Home Cruising Photo Gallery Video Gallery
Sail-World.com : Route des Princes - De beaux vainqueurs!
Route des Princes - De beaux vainqueurs!


'Arrivée en Baie de Morlaix - FenêtréA-Cardinal - 2013 Route des Princes'    © Dominique Le Roux    Click Here to view large photo

Partis le 9 juin dernier de Valence, les MOD70 et le Maxi80 puis les Multi50 de la Route des Princes ont bouclé leur tour de l'Europe des terroirs, ce dimanche après-midi, en baie de Morlaix, après avoir avalés respectivement 2 450 et 2 310 milles entre l'Espagne, le Portugal, l'Irlande, l'Angleterre et la France.

Dans chaque classe, la bagarre a été belle et il aura fallu attendre le dénouement de la quatrième et dernière étape off-shore pour connaître les noms des grands vainqueurs de l'épreuve. Chez les MOD70, c'est finalement Edmond de Rothschild, impérial lors des courses in-shore et premier du dernier acte au large entre Plymouth et Roscoff, qui monte sur la plus haute marche du podium. Du côté des Multi50, c'est Arkema - Région Aquitaine de Lalou Roucayrol qui se hisse sur la plus haute marche du podium après une incroyable bataille à trois tout au long du parcours.

Trois trimarans de 50 pieds se sont livrés à de belles batailles sur cette Route des Princes. Chacun des équipages a connu son heure de gloire : première étape gagnée pour Arkema-Région Aquitaine, deuxième étape pour Actual, troisième et quatrième étapes pour FenêtréA-Cardinal. Le Multi50 de Gilles Lamiré, Rennes Métropole – Saint-Malo Agglomération, a réalisé sur le tour d'Europe des terroirs un parcours initiatique. Une occasion unique de se mesurer à ses petits camarades et de trouver les bons réglages. Au final, l'équipage de Lalou Roucayrol remporte la victoire grâce une grande régularité, et souvent des coups rondement menés. Sur un multicoque qu'il a construit lui-même, Lalou a ainsi pu constater tout le potentiel de son bateau, notamment au portant par vent médium. 1,5 point le sépare du deuxième FenêtréA-Cardinal (Erwan Le Roux), qui devance lui aussi de 1,5 point Actual (Yves Le Blévec) ! C'est dire si les Multi50 ont animé la Route des Princes…

Classement de la quatrième étape off-shore (avant jury) : 1.FenêtréA-Cardinal, 30 pts ; 2.Arkema – Région Aquitaine, 27 pts ; 3.Actual, 24 pts ; 4.Rennes Métropole – Saint-Malo Agglomération, 21 pts.

Classement général (avant jury) : 1.Arkema – Région Aquitaine (Lalou Roucayrol) 140,5 pts : 2.FenêtréA-Cardinal (Erwan Le Roux) 138 pts ; 3.Actual (Yves Le Blévec) 138 pts ; 4.Rennes Métropole – Saint-Malo Agglomération (Gilles Lamiré) 105 pts.

Arrivée en Baie de Morlaix - Maxi80 Prince de Bretagne - 2013 Route des Princes -  © Dominique Le Roux   Click Here to view large photo

Ce quatrième et ultime round off-shore de la Route des Princes des MOD70, qui se jouait entre Plymouth et la baie de Morlaix via Wolf Rock et Roche Gautier, a tenu toutes ses promesses. Il aura, en effet, fallu patienter jusqu'au bout ou presque pour connaitre le nom du vainqueur. De fait, avant le départ, hier soir à 21 heures de cette étape entre le comté de Devon et le fief de Prince de Bretagne, Edmond de Rothschild et Oman Air-Musandam pouvaient l'un et l'autre prétendre à la victoire finale. Auteur du meilleur départ, l'équipage de Sidney Gavignet a été le premier a franchir le premier point de passage obligatoire de cette manche, situé à 4 milles au sud-ouest de Land's End. Dans la foulée, c'est une belle bagarre d'empannages qui s'est engagée au portant entre les trois trimarans jusqu'à la cardinale ouest Roche Gautier et à ce petit jeu, Sébastien Josse et ses hommes se sont montrés redoutables.

Ce sont eux qui ont encaissé le point de bonus spécial coefficient 1,5 attribué à la marque par la Direction de course, ce qui les a rapprochés un peu plus de la victoire. Et pour cause, pour se hisser sur la plus haute marche du podium les Omanais n'avaient plus alors qu'à espérer s'imposer en baie de Morlaix et croiser les doigts pour que Virbac-Paprec 70 de Jean-Pierre Dick s'intercale entre lui et le team Gitana. Autant dire qu'à ce moment là, Edmond de Rothschild avait déjà fait un grand pas vers la victoire. Seul un gros coup de mistoufle, une mauvaise gestion de la renverse de la marée ou une casse matérielle pouvaient encore remettre en cause sa victoire.

Au final, le bateau bleu et blanc a parfaitement contrôlé la situation jusqu'au passage de la ligne d'arrivée, s'offrant ainsi – et de très belle manière – sa première victoire de manche off-shore et par la même occasion la première place au classement général. Sébastien Josse ne cachait évidement pas sa satisfaction à son arrivée au ponton et s'il avouait avoir parfois manqué d'audace au large, il ne pouvait que se réjouir d'avoir dominé de la tête et des épaules les régates in-shore. Rappelons, en effet, qu'il a remporté neuf courses sur les 16 disputées à Valence, Lisbonne et Plymouth.

C'est donc une victoire hautement méritée que le team Gitana décroche ce dimanche, devant Oman Air-Musandam 2e. Malgré son chavirage en baie de Dublin – Dùn Laoghaire survenu le 22 juin dernier mais en raison du système d'attribution des points spécifique de l'épreuve, c'est Spindrift de Yann Guichard qui complète le podium tandis que Virbac-Paprec 70 se contente de la 4e position malgré une montée en puissance régulière tout au long du parcours.

Classement de la quatrième étape off-shore (avant jury) : 1. Edmond de Rothschild, 30pts. 2. Oman Air - Musandam, 27 pts. 3. Virbac – Paprec 70, 24 pts. ABD : Spindrift, 21 pts.

Classement général provisoire MOD70 (avant jury) : 1. Edmond de Rothschild (Sébastien Josse) 167,5 pts; 2. Oman Air-Musandam (Sidney Gavignet) 159 pts; 3. Spindrift (Yann Guichard) 147 pts 4. Virbac-Paprec 70 (Jean-Pierre Dick) 128 pts.

2013 Route des Princes - Edmond de Rothschild -  Mark Lloyd ©  

Sébastien Josse (Edmond de Rothschild) : 'On arrive à gagner l'épreuve en remportant la dernière étape. C'est la victoire qui nous manquait au large. Le large où on n'avait pas connu beaucoup de réussite depuis le début de l'épreuve. Là, on a navigué au contact. On n'a pas très bien régaté au début. On a joué au chat et à la souris avec Oman Air-Musandam jusqu'à cette nuit. Ensuite, on a entamé une petite bataille d'empannages et on a tiré notre épingle du jeu au petit matin en passant Roche Gautier en tête. Après, on a contrôlé. On a essayé de naviguer au mieux pour franchir la ligne d'arrivée le plus vite possible. Le bilan est très positif. L'année dernière, sur l'European Tour MOD70, on n'avait pas très bien marché mais on avait montré notre potentiel. Cette année, on confirme notre potentiel et c'est une bonne chose. On a quand même un peu manqué d'audace sur certaines étapes off-shore mais une fois que chacun a eu trouvé ses marques à la fin, c'était plus facile. C'est plus que satisfaisant.'

Jean-Pierre Dick (Virbac-Paprec 70) : 'Cette nuit ça a été assez orageux. Cela a donc créé quelques surprises. De notre côté, on a tiré un petit bord qui nous a été un peu fatal. Du coup, on est passé troisième mais on est arrivé à bien se refaire sur le bord de portant et on a passé la bouée Roche Gautier très près d'Oman Air-Musandam qu'on à doublé ensuite. Malheureusement, il a bien tricoté après et on est arrivé quelques secondes derrière lui. La satisfaction, c'est qu'on a navigué au contact avec les cadors de la série et ça c'est une bonne chose. La petite déception, c'est qu'on soit derrière bien sûr, mais Paris ne s'est pas fait en un jour. Il faut un peu de temps. On a beaucoup appris. Dans les transitions, on manque toujours un peu de fluidité et on perd un peu pied à certains moments mais bon, ça se joue vraiment dans le détail.'

Sidney gavignet (Oman Air - Musandam) : 'C'est très râlant, en arrivant j'étais un peu triste, j'aurais bien aimé offrir ça à l'équipe, au sponsor, à la famille, et je n'ai pas réussi. C'est une belle deuxième place, on a animé la course, on a été de bons acteurs. Je suis très content de l'ambiance qu'il y avait dans l'équipe, pour un skipper c'est très important, ça veut dire que tu fais une bonne partie du boulot. Toute l'équipe avec les omanais, on a augmenté notre niveau de jeu, Farhad a progressé, Ahmed est tout jeune, c'est une bonne recrue. Sur la dernière manche, il fallait aller plus à l'est de tout le monde, et Edmond de Rothschild a réussi a nous pousser, il ont bien joué.C'est une très belle course, je voulais remercier Prince de Bretagne, on a beaucoup de chance d'avoir un sponsor qui organise une si belle course.'

Lalou Roucayrol (Arkema – Région Aquitaine) : 'A partir d'Eddystone, on a commencé à attaquer un peu et on a doublé nos concurrents les uns après les autres. On a passé la bouée cardinale des Minquiers en tête, décrochant ainsi le point et demi de bonus spécial. C'est la première régate du bateau et donc sa première victoire. Je suis super content pour toute l'équipe. Au total, c'est une belle récompense pour les 17 mois de construction et les 22 0000 heures de travail. Je suis super heureux. L'équipage et moi sommes aux anges. Au départ, on partait sur une course d'entraînement et au final, on gagne. C'est totalement inespéré. C'est le résultat de beaucoup d'efforts et de beaucoup de travail de plein de gens. C'est vraiment le top!'

Erwan Le Roux (FenêtréA-Cardinal) : 'Sur cette quatrième étape, on a fait la course parfaite. Il fallait partir devant et c'est ce qu'on a fait. On voulait la victoire d'étape et on est allé la chercher au plus près des cailloux, dans le courant… On a tout fait. C'était très sympa, on a fait une belle navigation. Je pense qu'on a montré un bel état d'esprit et je suis assez fier de mon team. En tous les cas, je suis super content pour Lalou. C'est un nouveau bateau dans la classe, il est bien servi et tant mieux pour lui et ses partenaires. Je crois qu'on a tous livré une belle bataille. Malheureusement, il faut un classement. Le plus triste dans l'histoire, je pense que c'est Yves (Le Blévec), mais on va aller le consoler quand il arrivera à terre!'

Yves Le Blévec (Actual) : 'On est très content de terminer cette Route des Princes. C'est une épreuve vraiment sympa et son format est génial. Evidement, on est quand même un peu déçu de terminer 3e parce qu'on était bien parti dans cette manche et, hier, à la tombée de la nuit, il nous est arrivé un truc incroyable ! On est tombé dans un trou de vent alors qu'il y avait de l'air soutenu en Manche. On s'est arrêté complètement pendant une demi- heure. On le vit avec un petit peu d'amertume quand même. Il n'empêche que les vainqueurs sont des beaux vainqueurs et que tout le monde s'est bien bagarré. Je pense qu'on a participé à un beau spectacle sur cette Route des Princes. On a appris plein de choses, l'équipage s'est super bien entendu. Ce sont vraiment de bons moments. On a globalement bien navigué mais évidement on aurait préféré être à la place de Lalou (Roucayrol).'

Gilles Lamiré (Rennes Métropole – Saint-Malo Agglomération) : 'Le départ ne s'est pas trop mal passé à Plymouth. On était bien sorti du Sound mais après on a eu un grand bord de portant et c'est vrai que notre grand gennak est plus petit que celui des autres. On savait donc qu'on n'arriverait pas à tenir leur cadence. On a réussi à rester au contact avec Actual mais les autres se sont échappés. A la cardinale ouest Roche Gautier, on est un peu passé deux heures après les autres et on a subi l'influence du courant. On a eu notamment eu le courant défavorable plus longtemps que nos camarades. Après, évidement, c'était dur de recoller d'autant que c'était plutôt assez mou et brumeux. Côté bilan, nous sommes arrivés deux heures après les autres Multi50, ce qui n'est pas non plus catastrophique. On en tire plutôt du positif, on a bien manœuvré sur cette étape qui ne laissait pas trop de place à la stratégie. On vient de récupérer le bateau et cette Route des Princes était une excellente occasion de se mesurer aux autres bateaux de la classe pour arriver à jauger un peu la concurrence. Cela nous a aussi obligé tout de suite à prendre le bateau en main et en quelque sorte cela a boosté notre apprentissage, c'est bien.'

Lionel Lemonchois (Prince de Bretagne) : 'C'est l'artichaut sur le gâteau!'

'C'est toujours bien de finir sur une bonne note. C'est l'artichaut sur le gâteau ! On s'est bien arraché, il fallait qu'on passe devant pour faire un beau final. On voyait qu'on était mieux en vitesse. Mais depuis le début de la course, on arrivait moins facilement à transformer parce qu'on ne connaissait pas aussi bien le bateau, donc là on a transformé ce potentiel qu'on voyait au départ. On sait mieux l'utiliser qu'il y a trois semaines. Nous avons constaté depuis Valence une belle marge de progression. La Route des Princes, c'est génial ! Se balader en Espagne, au Portugal, on devrait le faire plus souvent ! C'est sympa de voir d'autre pays d'Europe, d'aller à leur rencontre.'

Route des Princes


by Regis Lerat

  

Click on the FB Like link to post this story to your FB wall

http://www.sail-world.com/index.cfm?nid=111423

5:32 PM Sun 30 Jun 2013GMT


Click here for printer friendly version
Click here to send us feedback or comments about this story.

Click for further information on
2013 Route des Princes

Related News Stories:

01 Jul 2013  Le Maxi80 Prince de Bretagne, royal sur ses terres!
01 Jul 2013  Rennes Métropole – Saint-Malo Agglomération 4e Multi50
01 Jul 2013  Virbac-Paprec 70 (Jean-Pierre Dick), 3e MOD70 en baie de Morlaix
01 Jul 2013  Oman Air-Musandam (Sidney Gavignet), deuxième MOD70 en baie de Morlaix
01 Jul 2013  Edmond de Rothschild, premier MOD70 en baie de Morlaix
01 Jul 2013  Route des Princes - Arkema - Région Aquitaine win Multi50 class
01 Jul 2013  Le Maxi80 Prince de Bretagne arrivé en baie de Morlaix
01 Jul 2013  Route des Princes - Actual troisième Multi50 en baie de Morlaix
01 Jul 2013  Arkema - Région Aquitaine deuxième Multi50 en baie de Morlaix
01 Jul 2013  FenêtréA-Cardinal (Erwan Le Roux), premier Multi50 en baie de Morlaix
MORE STORIES ...






News - USA and the World

Volvo Ocean Race: Still tight at front as Roaring Forties beckon *Feature by Richard Gladwell/Sail-World.com/nz
According to the routing function of Predictwind, the three boats are covered by just 10 miles in terms of distance to be sailed to the finish on their optimum course, more telling is that on the same basis just seven minutes would cover the first and third boats to finish. Sail-World interviewed Team Vestas skipper, Chris Nicholson this morning - he comments in this report. ... [more]  

The International Kiteboarding Association’s (IKA) annual general meeting next Tuesday (Nov 4) is likely to debate measures put forward by the Polish Kiteboarding Association (PKA) that would effectively outlaw ram-air kites from the beginning of next year. ... [more]  

The Aloha Classic is the longest existing windsurfing wave event (together with Sylt in Germany). 2014 marks 30 years since the very first event and the 25th edition of the Aloha Classic. Let me rewind back to when I was a young journalist, following the evolution of windsurfing, back then windsurfing was called ‘the fastest growing sport’… ... [more]  

Volvo Ocean Race - Team Alvimedica heads south by Amory Ross, Team Alvimedica
OBR Amory Ross reports on Team Alvimedica’s progress in the Volvo Ocean Race. It’s wild that after six days of sailing down the coast of South America we finally found ourselves pointed directly at Cape Town (going 16 knots) but all the routing indicates we’re not far enough to the south so down we go! ... [more]  

Volvo Ocean Race 2014-15. Team SCA coach Brad Jackson gives his thoughts on Leg 1. 'We very much understand what the girls are trying to do and who they are competing against and if they do things well they are right up there in the mix. ... [more]  

Little Traverse Yacht Club (Harbor Springs, Michigan) won the Yacht Club Challenge in the 106th Running of the Chicago Yacht Club Race to Mackinac. ... [more]  

Want to see 40 great sailing champions in action in stunning Nassau in the Bahamas? The Star Sailors League, an emerging international circuit, is offering the chance to win a four-day holiday for two people with accommodation at the luxury Atlantis resort and water park. ... [more]  

Bidding is now open in the auction to join the Volvo Ocean Race as a part of Team Alvimedica and support heart charities around the world! Team Alvimedica supporters have the unique chance to bid on two experiences that will take place at each stopover throughout the race. ... [more]  

The seventh edition of the St Barth Cata Cup is set to be thrilling. Sixty teams will go head to head aboard the last generation of F18 boats: Hobbie Wild Cat, Nacra Infusion MKII, Cirrus R, Phantom and C2. It is a high-speed, tactical, technical and spectacular discipline! ... [more]  

AWT Severne Starboard Aloha Classic 2014 - The day started early with a traditional Hawaiian blessing, welcoming everyone to the beach and setting the wheels in motion for a fantastic contest. As the ceremony continued the wind started to blow and straight after the skipper's meeting it was straight on with the pro men competition. ... [more]  

Volvo Ocean Race - After 19 days of Leg one, the leaders are still within sight of each other, something we don’t think we’ve ever seen at such a stage between Alicante and Cape Town. It’s the ultimate inshore race, staged hundreds of miles offshore. Abu Dhabi, Team Brunel and Team Vestas Wind are locked against each other with Dongfeng Race Team just 17NM further adrift. ... [more]  

The Taiwan 2014 Kitesurfing Open & Green Tourism Miaoli proved to be an interesting event for the Kiteboard Tour Asia (KTA) to get involved with at the Longfong Fish Harbour beach front in Jhunan. As the KTA had been wanting for some time to bring an event to the renowned high wind shores of Taiwan, which is famous for its windy conditions 300 days a year. ... [more]  

Best possible conditions are expected when 2014 World Championships in ISAF-class Kona One is about to start in Islamorada, Florida on Saturday, November 1. A total of 115 sailors from five continents will line up making it the largest Kona event ever. The outcome is very open with a number of high-profiled sailors with multiple international championship wins in different windsurfing classes. ... [more]  

2015 U.S. Youth Sailing Championships - The dates for the 2015 U.S. Youth Championships, hosted by Eastern Yacht Club in Marblehead, Mass., have been changed to July 6-10 from the traditional second week in August ... [more]  

'It is no less important to the Commodore as air or water,' said Staff Commodore of the San Diego Yacht Club Chuck Nichols. The Lipton Cup is arguably one of the most iconic regattas in the sailing community. This three-day regatta is an invitation-only event where the best sailors from around the country compete to represent their yacht clubs. ... [more]  

Year in and year out, the U.S. Disabled Championships is one of the most fascinating sailing events in the world. A strong collection of the top sailors in the country are in Galveston, Texas preparing for this week’s three-day championship, which begins Thursday, October 30 and concludes Saturday, November 1. ... [more]  

Volvo Ocean Race: Team Vestas back-slams both race leaders *Feature by Richard Gladwell/Sail-World.com/nz
The Chris Nicholson skippered Team Vestas Wind, has made a big gain in the last 12 hours in the Volvo Ocean Race, and is now positioned between the two lead boats. The Danish flagged entry had been positioned to the west of the leaders, who were in the fringe of the St Helena High. ... [more]  

Last night all the American Windsurfing Tour riders, and some of the top PWA sailors, enjoyed a fantastic opening party and registration for the Aloha Classic at Adventure Sports Maui. Food, drinks, photos and lots of chat was the order of the evening, and this morning all with gather again at 9am for the official opening blessing. ... [more]  

Many know Bill Erkelens as a former rigger, team manager for the Maxi Sayonara and subsequently Campaign manager for Oracle Racing during the IACC efforts and a really good sailor with a solid Rolodex of connections in the yacht racing world. When the opportunity to manage a Volvo team arose, Bill did not hesitate, and in late 2013, the Bay Area Native accepted the roles as COO for Team Alvimedica ... [more]  

Team Alvimedica OBR Amory Ross reports on the crew’s progress in the Volvo Ocean Race. Even in the 'straight-line' sailing that has dominated the last portion of the race, the dynamic of our fleet position has been in a state of constant change. ... [more]  

Team SCA OBR Corinna Halloran reports on day 18 for the crew in the Volvo Ocean Race. We are fighting. We are determined. We are focused. Yes, today was not easy, but we did not allow ourselves to slow down-- we sailed with the conditions given and sailed at 100% performance. ... [more]  

The International Paralympic Committee (IPC) published its 2015 Anti-Doping Code on Wednesday (29 October), which will apply to all Member organisations, Paralympic Games and IPC recognised International Federations, from 1 January 2015. ... [more]  

Sailing legend Sir Robin Knox-Johnston hopes to inspire greater French participation in ocean racing through his entry in the Route du Rhum – Destination Guadeloupe. 'France is a nation of sailors with excellent role models; legends in their own right,' said Sir Robin. ... [more]  

Volvo Ocean Race 2014-15 - The big news of yesterday was the introduction of an ice gate by Race Director Jack Lloyd. Designed to take away the temptation for the teams to dive deep south in the search for better pressure and a better angle to Cape Town. The Ice Gate is placed at 42 deg South between 20W and 10W, seen on the screenshot below. ... [more]  

Volvo Ocean Race - Up until now the comment from the boats to the east has been that Team Vestas Wind had made a bad move by digging west. But now, with the high pressure to the east expanding, perhaps Wouter on the Danish boat has read the future a little better and has set his team up for a comeback. ... [more]  

Optimist World Championship 2014 - Six races were made last week and the fleet was divided into Gold, Silver and Bronze. Each fleet has 70 sailors. This first part of this championship had light winds, lot of current and little waves but today it changed completely: The wind gauge marked 23 Knots on the race area, the waves were high and short. ... [more]  

2014 - 15 Volvo Ocean Race - Abu Dhabi Ocean Racing have finally given ground to Team Brunel after almost exactly a week at the head of the fleet but the new leaders’ thin advantage may well be very short-lived as the Volvo Ocean Race Leg 1 turned into a game of hunt-the-breeze. ... [more]  

Volvo Ocean Race: Ice Gate laid in Southern Ocean on Leg 1 *Feature by Richard Gladwell/Sail-World.com/nz
Volvo Ocean Race have specified an Ice Gate in the Southern Ocean of which all competitors must stay to the North, or pass on their starboard side. The gate has been set along the line of 42degrees South and runs for 10 degrees of longitude. ... [more]  

Volvo Ocean Race - Reality for Team Vestas Wind by Brian Carlin, Team Vestas Wind
The Volvo Ocean Race is an event that you get to watch unfold as something real. What happens on these boats day-to-day, what’s sent, what’s written about, what’s photographed, what’s on video is REAL. When you wake at 3am, it’s dark, really dark. ... [more]  

Volvo Ocean Race 2014-15. Team Alvimedica OBR Amory Ross reports on the crew’s progress. It’s beginning to feel a bit like Groundhog Day onboard! Our straight-line progress south continues without significant change and after 48 hours of port tack bliss we’re still free running in the South Equatorial Current at steady speeds in excess of 20 knots. ... [more]  

Volvo Ocean Race 2014-15. Team SCA OBR Corinna Halloran reports on day 17 for the team as they enter the Southern Ocean. Entering the Southern Ocean and racing to Cape Town is not as easy as sailing a straight line South. Currently, we are heading west in order to catch a Low pressure that spins out of the South. ... [more]  

Jim and Kristy Clark’s newly launched Comanche, a 100-foot supermaxi is aim for the Rolex Sydney to Hobart as her first major outing. The first video is of a training run from Newport, RI to Charleston, SC on Oct 24-26, 2014.The second video is of earlier trials off Newport. ... [more]  

La Torche only produced one day of wind over the nine days for the PWA Grand Slam, but the one day of competition was one to remember as La Torche produced some of the best conditions of the year, for the wave sailors, with 20-30 knot winds and powerful, peeling, clean waves, providing the perfect platform for the world’s most radical sailors to throw themselves skywards. ... [more]  

ISAF Rolex World Sailor of the Year Awards one week away
Clipper Race - Is this the toughest job on the ocean?
PIC Coastal Classic Roundup: Almost 30 minutes slashed off record
America's Cup: Artemis Racing signs seventh Olympic Gold medalist
Pieces in place for the 2015 GC32 Racing Tour
Volvo Ocean Race 2014-15 - Behind the numbers
Volvo Ocean Race: Front runners open gap for Cape Town *Feature
AWT - PWA Finale 2014: Severne Starboard Aloha Classic - One day to go
2014 International Masters Regatta - Augie Diaz takes the trophy
Volvo Ocean Race - Supreme sailing for Team Alvimedica
Volvo Ocean Race - Team SCA, united by one
A big shift for Pumpkin Pursuit in Richmond
ISAF Annual Conference to take place in Palma de Mallorca, Spain
Volvo Ocean Race 2014-15: Latest position report: October 27, 1700 UTC
Oakcliff Ocean Racing Team to race RORC Transatlantic Race
Clipper Round the World Yacht Race - The search for skippers is on
China Cup Int'l Regatta - Windier weather brings victory for Vanke
Argo Group Gold Cup - Stena Sailing Team wins in Bermuda
GC 32 Foiling Cat Argo sets Mount Gay Rum Around Jamestown Record
Volvo Ocean Race 2014-15: Latest position report, October 27, 0630 UTC
2014 RS:X Youth Worlds - Going out with a bang! + Video   
2015 Flying Dutchman World Championships - Winners will be Grinners!   
RenaissanceRe Junior Gold Cup - Denmark’s Christian Spodsberg wins   
Argo Group Gold Cup 2014 - Berntsson joins sailing’s elite   
Sand Flies versus Foiling Moths - Moth World Championship 2015 *Feature   
2015 International 14 World Championship - Frasch leads German team   
Ian Williams and GAC Pindar set up an exciting AWMRT finale   
Volvo Ocean Race 2014-15 Leg one – South Atlantic tactics   
Volvo Ocean Race: Steady run to the finish at Cape Town   
18ft Skiffs: Club Championship - Race one   
2014 Optimist World Championship - Race started with a clear day   
2014 - 15 Volvo Ocean Race - Fernando de Noronha   
2014 - 15 Volvo Ocean Race - The longest route   
Argo Group Gold Cup - Semi Final matches set for Sunday   
Argo Group Gold Cup - Light air drama in Bermuda   
Renaissance Re Jr Gold Cup - Searching for breeze on the race course   
La Torche PWA Grand Slam - Radical wave tow-in on day 8   
Rolex Middle Sea Race - 35th edition one to remember + Video   
Volvo Ocean Race - How eight on Team SCA became Shellbacks   
Volvo Ocean Race - Team Alvimedica rounds Fernando de Neronha   


For this week's complete news stories select    Last 7 Days
   Search All News
For last month's complete news stories select    Last 30 Days
   Archive News







Sail-World.com  


















Switch Default Region to:

Social Media

Asia

Australia

Canada

Europe

New Zealand

United Kingdom


http://www.sail-world.com/event_images/image/Twitter_logo_small.png http://www.sail-world.com/event_images/image/FaceBook-icon.png  http://www.sail-world.com/event_images/image/RSS-Icon.png

United States

Cruising Northern

Cruising Southern

MarineBusiness World

PowerBoat World

FishingBoating World

 

Contact

Commercial

News

Search

Contact Us

Advertisers Information

Submit news/events

Search Stories/Text

Feedback

Advertisers Directory

Newsletter Archive

Photo Gallery

 

Banner Advertising Details

Newsletter Subscribe

Video Gallery

Policies

 

 

 

Privacy Policy

 

 


Cookie Policy

 

 



This site and its contents are © Copyright TetraMedia and/or the original author, photographer etc. All Rights Reserved.  Photographs are copyright by law.  If you wish to use or buy a photograph contact the photographer directly.
XLXL WAS US
LocalAds   DE  ES  FR  IT