Please select your home edition
Edition
Giacomo Yacht Sale

La Generali Solo - Sur le pont!

by Service presse de La Generali Solo on 7 Oct 2013
équipes en action Alexis Courcoux
Le vent variable en force et en direction a donné du fil à retordre aux 16 marins partis hier de Beaulieu sur Mer pour rejoindre Sète. Impossible de fermer l'oeil cette nuit, il a fallu sans répit régler les voiles et prendre la barre sous peine de se laisser rapidement distancer… car les sept premiers se tiennent en moins d'un mille.

Ce matin, les Figaro Bénéteau ont doublé Porquerolles, cap sur la marque 'La Cassidaigne' devant Cassis distante de 30 milles. Thierry Chabagny (Gédimat) est aux commandes de la course… pour le moment.

On s'attendait à une nuit mollassonne, et comme d'habitude la Méditerranée a fait des siennes… Les marins ont tout de même avalé 70 milles depuis le départ hier de Beaulieu sur Mer, et leurs compteurs affichaient ce matin à cinquième heures des vitesses de sept nœuds. Au près, dans un peu moins de 10 nœuds de vent, la flotte a doublé Porquerolles par le nord, sauf Gildas Mahé (Ports d'Azur-Interface Concept) qui a tenté le sud, donc le large. Ce qui lui a permis de gratter deux petites places.

Sans dormir, ni manger…
Joint à la vacation tôt ce matin, Yoann Richomme (DLBC) avouait n'avoir ni dormi, ni mangé, tant les conditions de vent sont exigeantes. Une vraie nuit blanche qui va sans doute impacter physiquement les skippers, alors qu'une transition de vent les attend dans quelques heures. Ils sont fous ces figaristes ! Même chose pour Gildas Morvan (Cercle Vert), bien décidé à ne pas perdre une miette du duel qu'il se livre avec Frédéric Duthil (Sepalumic). Quand les vacations sont courtes, voire sans réponse, c'est qu'ils sont au travail sur le pont…

Programme de la journée : atelier tricotage le long des côtes varoises, puis passage obligatoire à la marque ' La Cassidaigne', à laisser à bâbord. Ce sera alors le moment d'entamer la traversée du golfe du Lion.

Ils ont dit :
Gildas Morvan (Cercle Vert) : 'Ca va, ce sont des conditions assez changeantes. On vient de passer Porquerolles. On a un peu de pluie mais du vent. Il y a eu un peu de pétole mais là le vent est revenu donc on avance. Le vent était très variable, il fallait tout le temps régler, ce n'était donc pas facile de dormir. J'ai essayé d'aller à terre chercher le nord ouest, j'ai perdu au départ et j'ai regagné par la suite. Ca ne s'est pas trop mal passé. On avance plus vite que prévu, le vent n'est pas tombé. Je suis en visu avec Fred Duthil'.

Yoann Richomme (DLBC): ' Je viens d'affaler le spi, on s'est fait un petit reaching sur la fin de la baie d'Hyères. Il y a 11 nœuds de nord. Toute la journée c'était hyper instable, il fallait être à la barre tout le temps. Dans la nuit, j'ai longé la côte, ça ne s'est pas du tout bien passé au début, par contre, après, je me suis bien refait. On s'est un peu arrêté mais pas très longtemps. On devrait avoir une autre transition. On rentre un peu dans l'inconnu. Les fichiers commencent à être un peu perdus. Il y aura plusieurs transitions d'ici à la traversée du golfe du Lion. Je n'ai pas dormi du tout et pas mangé du tout non plus. J'ai été assez actif. On ne sait jamais trop quand est-ce que ça va partir par devant. Ce n'est pas facile parce que c'est assez aléatoire

Insun - AC ProgramAncasta Botin Fast40 660x82Southern Spars - 100

Related Articles

52 Super Series - Audi Sailing Week - Azzurra fights but doesn't win
Azzurra is having bad time of it in home waters, hasn’t been able to get results at Audi Sailing Week - 52 Super Series Azzurra is having a bad time of it in her home waters and hasn’t been able to get results at the Audi Sailing Week -52 Super Series. Today’s two races were won by Quantum and Gladiator.
Posted today at 3:24 am
RORC IRC National Championship - Pace blitz on Day 1
It is uncanny how this is always a windy regatta.” remarked Johnny Vincent, owner/driver of Ker40+ Pace It is uncanny how this is always a windy regatta.” remarked Johnny Vincent, owner/driver of Ker40+ Pace, after scoring an impressive 2-2-1 in the FAST40+ Class on the first day the RORC IRC National Championship. “We didn't have a great start to the season, so it was great to get going in this regatta with a thrilling day on the water. The last race was right at the top of the limit for a FAST40+
Posted today at 2:48 am
52 Super Series - Audi Sailing Week - Better never stops
Wednesday’s transgression may be two days behind them. Today they climbed to top of Audi Sailing Week standings Wednesday’s transgression may be two days behind them. Today they climbed to the top of the Porto Cervo 52 Super Series Audi Sailing Week standings, sailing one, three, one, four since they retired on from the first day’s coastal race due to an error, but Quantum Racing’s hard driving tactician Terry Hutchinson has in no way put the opening day mistake behind him.
Posted today at 1:48 am
Lunven triumphant winner of La Solitaire URGO Le Figaro
A bold decision on the English coast, opting for the more offshore route saw Hardy tumble 20 places down the leaderboard Justine Mettraux (Teamwork) retains her place in the top 10 standing of the fourth stage finishing in ninth position, this result enough to take the seventh place position in the General standings beating her closest rival by under three minutes. Mettraux takes the highest ranked International competitor and also the top female competitor in the 2017 edition!
Audi Sailing Week - TP52 Super Series – Day 3 images by Max Ranchi
Photographer Max Ranchi has provided this gallery of images from races four and five Photographer Max Ranchi has provided this gallery of images from races four and five
KZ Racefurlers make mark on Volvo Ocean Race, GC32's, TP52's and more
KZ Racefurlers has had a busy first half of the year in 2017. KZ Racefurlers has once again been selected as the Furler of choice for the Volvo Ocean Race 2017/18. This news builds on our longstanding relationship with the Volvo Ocean Race, and we look forward to working with the Boatyard and the teams again to ensure that they have the best furling gear available to race around the world with the confidence in a strong and reliable product.
Extreme Sailing Series™ returns to the beautiful Madeira Islands
12 two-man teams will compete in the first stage of their 2017 season, which will continue throughout the year. Alongside the main GC32 Stadium Racing action, for the first time in the Series' history, the Flying Phantom Series will take flight as part of the on-water line-up, promising a festival of foiling for locals and tourists that is not to be missed.
Launch schedule of the Maxi Edmond de Rothschild announced
It is always the way with build projects whatever the size of boat! In the last weeks, activity has doubled in intensity For the members of Gitana Team, who have stepped things up another gear again, they’re into their last month of build and suffice to say that given the scale of the manufacture time required by this large, latest generation, offshore trimaran, these few weeks seem like a mere drop in the ocean.
La Solitaire URGO Le Figaro – Race leaders decided in Dieppe
At two o'clock this morning, the fleet sailed downwind in 20 knots of wind along the cliffs of the Alabaster coast. Upon passing the last mark of the course ‘Antifer’ at 2:40am it was Alexis (Custopol) who held the lead. With a dense race full of twists and turns, Alexis had taken the lead several times, especially when passing the island of Sein and before the Four channel, is winning his bet.
A Few Rays – Moisturising, Anti-Aging Action …
Consistent moisturising sun protection has an anti-aging action Consistent moisturising sun protection has an anti-aging action Out on a boat, sailors are exposed to extreme conditions for their skin. There are UV rays from the sun, hopefully some wind if you are a sailor, and the drying effects from wet and dry cycles during the course of your day